جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- توسعه زیرساخت های بندری و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای این کریدورهای اقتصادی یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید بود، بنادر گیلان با هموارسازی و رفع موانع موفق به جذب و بهره برداری از سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال شدند.

به گزارش ایرنا ، طی سالهای اخیر با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اولویت قرارگیری سیاست خصوصی سازی از سوی دولت شاهد جذب سرمایه گذاری های گسترده بخش خصوصی و استقبال این بخش از ورود به عرصه های اقتصادی کشور بودیم که بنادر یکی از این عرصه ها محسوب می شود.

سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان یکی از سازمانهای اقتصادی در سالهای اخیر برنامه های مختلفی برای جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف اجرا کرد و در این راستای به خصوص در استان گیلان توانست در توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای گسترش صادرات و همچنین احداث مجموعه هایی همچون سیلوهای غلات ، انبارهای سرپوشیده و همچنین در بخش گردشگری نظر فعالان اقتصادی را برای سرمایه گذاری در زیرساختهای بندری جلب کند.

استان گیلان با دارا بودن یکی از قدیمی ترین بنادر کشور به عنوان اصلی ترین کریدور اقتصادی کشور به سمت آسیای میانه ، قفقاز و در نهایت اروپا و روسیه محسوب می شود که توسعه این بخش با حمایت دولت و بخش خصوصی می تواند در اقتصاد کلان کشور اثرگذار باشد.

 

احداث سیلوهای غلات با استفاده از توان بخش خصوصی

طی سالهای اخیر با توجه به نیاز کشور و تغییر رویکرد بنادر گیلان بویژه مجتمع بندری انزلی از آهن آلات به غلات ، ضرورت ایجاد زیرساختهای متناسب در دستور کار قرار گرفت و بنادر گیلان اقدام به احداث سیلوهای غلات کرد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: طی سالهای اخیر با هموار شدن مسیر سرمایه گذاری به خصوص در بخش بنادر ، گیلان میزبان سرمایه گذاری بزرگی در بخش های توسعه زیرساخت های بندی بوده است.

حمیدرضا آبایی تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری و مجوز دهی ، استقبال دولت از بخش خصوصی به جای سرمایه گذاری دولتی و همچنین جلوگیری از ایجاد فضای رقابتی بین سرمایه گذار دولتی و خصوصی همگی منجر به استقبال گسترده سرمایه گذارای بخش خصوصی در بخش های اقتصادی همچون بنادر شده که گیلان و به خصوص بندر انزلی نیز از این فرصت بهره مند شد.

وی سرمایه گذاری در ایجاد مخازن و سیلوهای غلات را یکی از چندین حوزه ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در بندر انزلی عنوان کرد و گفت: فقط سال گذشته سیلوی غلات ۵۰ هزار تنی توسط شرکت خصوصی آگروتامین با سرمایه گذاری ۲۳۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

آبایی تادامه داد: در سال ۹۹ شرکت

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان