پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

بخش ورزش- از فوتبال فقط بازیکنان استقلال و پرسپولیس و سپاهان و دیگر تیم هایی که در کورس قهرمانی در لیگ برتر هستند یا آنهایی که برای تیم ملی بازی می کنند لذت نمی برند.

کسان دیگری هستند که فوتبال برای آنها لذتبخش است. حتی لذتبخش تر از بازیکنان حرفه ای. بچه هایی که در کوچه و پس کوچه های شهر بازی می کنند. یا کارگران افغان که در حاشیه تهران بعد از فارغ شدن از کار هفتگی دور هم جمع می شوند و در خاک و خل با هم بازی می کنند و کری هم می خوانند. و حتی اینجا یعنی شالیزارهای استان گیلان. مهد کاشت برنج هاشمی و ...

مسابقاتی که در زمین شالیزار یا همان زمین های زارعی برگزار می شود فوتچل نام دارد. یعنی فوتبال داخل شالیزار. این بازی ها همزمان با آغاز فصل زراعی جدید و به منظور بازگشت جوانان روستا به مزارع ، در یک هزار متر از اراضی کشاورزی روستای کینچاه بخش مرکزی آستانه اشرفیه برگزار شد. فارغ  از نتیجه چه شور و شوقی. چه تلاشی می کنند برای بردن و هدایت توپ به داخل زمین. همانند تلاشی که از آنها برای کاشت برنج و برداشت می بینیم. ماه ها تلاش و صبر برای برداشت برنج و کسب روزی حلال برای گذران زندگی.

فوتبال برای آنها بهانه ای است برای دور هم جمع شدن؛ برای شادی و برای لذت بردن از زندگی. اینجا پای دوستی ها در میان است. و البته تلاش وافر در زمین برای پیروزی. آنها در زمین برای بردن به آب و آتش می زنند اما در پایان بازی آب سرد هر آنچه جسم بخود گرفته را پاک می کند و آماده نبرد واقعی می شوند. نشاء، نگهداری و در نهایت برداشت محصول. اینها فوتبال را عاشقانه تر دوست دارند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان